π. Γεώργιος Μεταλληνός

 

Πατέρα Γεώργιε, σε τρεισήμισυ μήνες παίρνετε την σύνταξή σας από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και όσοι σας ξέρουν, στοιχηματίζουν ότι θα μιλάτε πλέον πολύ πιο ελεύθερα. Τι έχετε να πείτε σ' εκείνους που όταν τολμάμε να μιλήσουμε για Ελλάδα, για Ορθοδοξία και για Πατρίδα μας χαρακτηρίζουν "ρατσιστές" και "εθνοφυλετιστές";

 

Εγώ το λέγω και στους φοιτητές μου: "Πείτε με ρατσιστή, πείτε με εθνικιστή, αλλά εγώ αγαπώ την Πατρίδα μου"! Και τους συμβουλεύω: Όταν ο άλλος μας λέει … "αυτό είναι ρατσισμός, αυτό είναι εθνικισμός", εμείς με χαμόγελο να το δεχόμεθα. Με αυτήν την έννοια, είμαι ρατσιστής, είμαι ό,τι θέλετε! Όταν σπούδαζα στο εξωτερικό, μου είχε συμβεί το εξής ενδιαφέρον: Ένας νέος 25 ετών χειροτονήθηκε ιερεύς στο Παρίσι για την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και βγήκε στον Σηκουάνα να κάμει μία βόλτα για να ξεδώσει. Στην Γαλλία ξέρετε, όταν βλέπουν στον δρόμο έναν παπά με ράσο, του φωνάζουν "κρά - κρά", δηλαδή ότι είναι κόρακας!  Ο ίδιος ο 25χρονος Ρωμαιοκαθολικός ιερεύς μας έλεγε το εξής: "Εγώ δεν άκουγα κρά - κρά. Ακουγα κρουά - κρουά" (σ.σ. : Croix), που στα γαλλικά σημαίνει Σταυρός!

 

 

Στην Γερμανία εμείς πήγαμε με επίσημη πρόσκληση των Γερμανών

 

Το 1962, ως τελειόφοιτος φοιτητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, είχατε πρωτοστατήσει στις διαδηλώσεις εναντίον της περικοπής της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Μέση Εκπαίδευση από δύο ώρες σε μία εβδομαδιαίως. Φανταζόσασταν ποτέ ότι 45 χρόνια αργότερα οι εκσυγχρονιστές θα μας ανάγκαζαν να βγούμε στους δρόμους και για το μάθημα της Ιστορίας, που αφελληνίζεται για να γίνει πολιτικώς ορθό;

Θα σας πώ το εξής: Δεν θα με πιστέψετε, αλλά επειδή συνδέονται τα δύο αυτά μαθήματα διότι είναι αποκαλυπτικά της ταυτότητός μας, έβλεπα από τότε ότι εκεί πηγαίνουν τα πράγματα…

 

Αιδεσιμολογιώτατε Μεταλληνέ, ζήσατε χρόνια στην Γερμανία και γνωρίζετε από πρώτο χέρι πώς αντιμετώπιζαν οι Γερμάνοι τους ξένους Μετανάστες. Διότι βγαίνουν κάποιοι κύριοι σήμερα και μας λένε ότι πρέπει να καλοδεχόμαστε όλους τους μετανάστες στην Ελλάδα , όπως μας καλοδέχτηκαν εμάς οι Γερμανοί.

Εμείς πηγαίναμε στην Γερμανία κατόπιν καταλόγων που συνετάσσοντο. Ήμασταν επίσημα προσκεκλημένοι εκ μέρους του Γερμανικού Κράτους. Δεν πηγαίναμε σαν λαθρομετανάστες, αλλά ως μετανάστες με κανονική εγγραφή στους καταλόγους. Αρα ήξεραν ποιους εισάγουν στην χώρα τους. Πού μένουμε, από τι πάσχουμε, τα πάντα. Εμείς εδώ δεχόμεθα όλο τον κόσμο! Συνήθως λέγω ότι γινήκαμε πολύ Χριστιανοί εμείς οι Έλληνες. Ανοίξαμε τα σύνορα και δεχόμεθα τους πάντες. Εντάξει, άλλο η ευσπλαχνία και η ελεημοσύνη, αλλά δεν πρόκειται περί αυτού. Εδώ μιλούμε για ένταξη κάποιων ανθρώπων στην Ελληνική Κοινωνία, χωρίς να ξέρομε ποίοι είναι οι άνθρωποι αυτοί και γιατί έρχονται…

 

Σας ανησυχεί η παρουσία τόσων πολλών Μουσουλμάνων μεταναστών σήμερα στην Πατρίδα μας; Προβλέπετε σύγκρουση Χριστιανισμού - Ισλαμισμού στο ελληνικό έδαφος τα επόμενα χρόνια;

Αυτό δεν είναι βέβαιο και θα σας πω το εξής: Φοβάμαι περισσότερο τον Δυτικό Χριστιανισμό του Μπούς και όλων των άλλων από το Ισλάμ. Το Ισλάμ δεν είναι τόσο επικίνδυνο για μας, διότι περάσαμε κοινές περιπέτειες και εννοώ τις Σταυροφορίες. Οι περισσότερες Ισλαμικές χώρες έχουν αγαπητική διάθεση απέναντι στους Έλληνες. Όταν όμως εμείς γινόμαστε η αιχμή του δόρατος του Δυτικού Ιμπεριαλισμού, τότε βεβαίως υποκείμεθα κι εμείς στους ίδιους κινδύνους. Υπάρχει Τρομοκρατία Δυτική που είναι χειρότερη από την Τρομοκρατία του Ισλάμ.

 

 

Υπάρχει σχέδιο αλλοιώσεως της Ελλάδος

 

Γενικώς, πατέρα Μεταλληνέ, δεν σας ανησυχεί το φοβερό ποσοστό των Μεταναστών που έχουν εγκατασταθεί στην Ελλάδα; Μιλάμε για παγκόσμιο ρεκόρ όλων των εποχών. Πώς το εξηγείτε εσείς αυτό το φαινόμενο;

Βεβαίως με ανησυχεί. Σε λίγα χρόνια θα έχουμε χάσει την ταυτότητά μας. Είναι ηλίου φαεινότερο και το λένε υψηλά ιστάμενα χείλη εκτός Εκκλησίας πως όλα αυτά είναι κατευθυνόμενα. Πιστεύω ότι υπάρχει ένα σχέδιο αλλοιώσεως της Ελλάδος.

 

Από ποιους φτιάχτηκε αυτό το σχέδιο, πατέρα Γεώργιε;

Αυτό δεν μπορώ να σας το πώ δημοσίως. Εσείς ξέρετε καλύτερα από εμένα…!

 

Πριν 6-7 χρόνια στον Ραδιοσταθμό της Εκκλησίας είχατε κάνει μία εκπομπή με τον καθηγητή Γενετικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνο Τριανταφυλλίδη και είχατε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν Φυλές. Ποια είναι σήμερα η γνώμη σας γι' αυτό το θέμα, τόσο από θεολογικής όσο και από επιστημονικής απόψεως;

Κυττάξετε… Φυλές και φυλετικά στοιχεία υπάρχουν. ¶λλο όμως να ομιλεί κανείς ως κοσμικός άνθρωπος, Έλληνας ή ¶γγλος και λοιπά, και άλλο να ομιλεί ως κληρικός ορθόδοξος. Ως κληρικός τονίζω πάντα ότι δεν πιστεύω πρώτα στο αίμα, μολονότι υπάρχει και αυτό και μας κληροδοτεί στοιχεία τα οποία συναπαρτίζουν την ταυτότητα και προσωπικότητά μας, αλλά πιστεύω περισσότερο στο πνεύμα. Μπορεί να είναι κάποιος Έλλην εκ γενετής, εκ γονέων Ελλήνων και να είναι προδότης της Πατρίδος. Το πρόβλημα δεν είναι οι Φυλές, που είναι δεδομένες εις την Ιστορία: Φυλαί και Γλώσσαι, δεν λέμε στην Αγία Γραφή; Το πρόβλημα είναι αν καλλιεργείται ρατσιστικό πνεύμα προς τις άλλες Φυλές.

 

Πιστεύετε ότι σήμερα που μιλάμε, η Γενετική Επιστήμη έχει καταλήξει ότι υπάρχουν Φυλές ή δεν υπάρχουν;

Δεν είμαι ειδικός και δεν μπορώ υπεύθυνα να πω πού έχει καταλήξει η Γενετική. Είναι όμως δεδομένο ότι μέχρι σήμερα όλοι οι Γενετιστές μιλούν για Φυλές, πράγμα που συμφωνεί με ό,τι αναφέρεται στα εκκλησιαστικά μας κείμενα.

 

 

Περί Ρωμηών και Ελλήνων

 

Πατέρα Γεώργιε, κατά καιρούς οι λιγοστοί αλλά φανατικοί εχθροί σας, σας αποκαλούν "παπα - Ρωμιό" και σας καταγγέλλουν ότι ενδόμυχα επιθυμείτε να πάψουμε να ονομαζόμαστε Έλληνες και να λεγόμαστε Ρωμηοί. Τι απαντάτε σε αυτούς τους κυρίους;

Κοιτάξετε… Όταν καμμιά φορά λέγω ότι μιλώ πρώτα ως Ορθόδοξος Χριστιανός και μετά ως Έλληνας, θέλω να ξέρετε το εξής: Αυτά τα δύο είναι απόλυτα ενωμένα και συνδεδεμένα μεταξύ τους, αλλά με μία  σειρά: Πώς λέμε … Πατήρ, Υιός και Αγιο Πνεύμα; Έτσι λέμε και … Ορθόδοξος Έλληνας. Αλλά και το ένα και το άλλο είναι αναπόσπαστα στοιχεία μεταξύ τους. Αυτοί που με κατηγορούν, ή δεν ξέρουν τα πράγματα οπότε απαλλάσσονται λόγω αγνοίας, ή τα λένε από κακία. Το Ρωμαίος ή Ρωμηός στην λαϊκή γλώσσα είναι κρατικό όνομα, όπως λέμε "Αμερικάνος Πολίτης". Το Έλλην ή το Βούλγαρος ή το Σέρβος είναι ονόματα καταγωγής, φυλετικά ονόματα. Επομένως, είμαι Έλλην εκ καταγωγής, όπως έλεγε ο Καποδίστριας και είμαι Ρωμαίος ή Ρωμηός ως πολίτης της Νέας Ρώμης, δηλαδή της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

 

Δυστυχώς, οι κατήγοροί σας δεν το καταλαβαίνουν αυτό και διαδίδουν ότι ο Μεταλληνός θέλει να πάψουμε να ονομαζόμαστε Έλληνες και να λεγόμαστε Ρωμιοί.

Τότε ή βλάκες είναι και να το γράψετε αυτό: Ή βλάκες είναι και αγράμματοι, ή είναι κακοί άνθρωποι και νομίζω ότι ισχύει το δεύτερο. Αφού τους λές: Το Έλλην είναι φυλετικό όνομα και το Ρωμηός κρατικό. Είναι σαν να λέμε πως όποιος δηλώνει Ελληνοαμερικάνος δεν είναι Έλληνας.

 

 

Από το 1974 έχω ακούσει την φράση του Κίσσινγκερ!

 

Λένε πολλοί ότι η περιφημη φράση του Χένρυ Κίσσινγκερ για την ανάγκη να πληγεί ο Ελληνισμός στις πολιτιστικές του ρίζες είναι εφεύρημα των Ελλήνων Εθνικιστών, ότι ουδέποτε ελέχθη, ότι ο ίδιος ο Κίσσινγκερ την έχει διαψεύσει και άλλα τέτοια. Εσείς τι πιστεύετε;

Στις αρχές Σεπτεμβρίου 1974, λίγους μήνες μετά την Μεταπολίτευση, ήμουν στην Γερμανία και όπως κάθε βράδυ 8.20 με 9 μ.μ. άκουγα το ραδιοφωνικό πρόγραμμα του Μονάχου για τους Έλληνες. Το πρόγραμμα αυτό (που δεν είχε καμμία σχέση με την Ντόϋτσε Βέλλε) το διήυθυνε ο μακαρίτης Παύλος Μπακογιάννης. Ακουσα λοιπόν, ότι "χθες ο κ. Κίσσινγκερ στο Εμποροβιομηχανικό επιμελητήριο της Νέας Υόρκης είπε αυτά κι αυτά"!

 

Κι ήσαν ακριβώς οι λέξεις που περιλαμβάνονται στην πασίγνωστη σήμερα ως φράση του Κισσινγκερ;

Δυστυχώς δεν μπόρεσα να μαγνητοφωνήσω εκείνη την είδηση. Την ακούσαμε, όμως, μαζί με την παπαδιά μου, δεν ήμουν μόνος για να πει κανείς ότι είχα παραισθήσεις. Τρίβαμε τα αυτιά μας και λέγαμε: Είναι δυνατόν να μιλούν έτσι απροκάλυπτα για την Ελλάδα και την πορεία της; Όταν επροπηλακίσθη ο καθηγητής ο Χρήστος ο Γιανναράς, διότι τόλμησε να το γράψει στην "Καθημερινή", θυμήθηκα τι είχα ακούσει τον Σεπτέμβριο του 1974 στο Μόναχο από τον Παύλο τον Μπακογιάννη…

 

 

Ξένα κέντρα προωθούν την αραβοποίηση του Πατριαρχείου των Ιεροσολύμων

 

Πριν 2-3 χρόνια που είχε ξαναγίνει πρώτο θέμα ο κίνδυνος απωλείας του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, σας είχα στηλιτεύσει γιατί είπατε τότε πως αν είμαστε τέτοιοι εμείς οι Ελληνορθόδοξοι, ας το χάσουμε το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων. Όντως το είχατε πει αυτό, ή εγώ δεν κατάλαβα καλά;

Κυττάξετε… Αυτό ήταν μία έκρηξη της στιγμής από αγανάκτηση για ορισμένες συμπεριφορές. Βεβαίως και δεν θέλω να το χάσουμε, αλλά προσέξτε, οι όροι έχουν μεγάλη σημασία: Όταν εμείς λέμε ότι το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων είναι Ελληνικό, αυτοί καταλαβαίνουν Ελλαδικό, δηλαδή νομίζουν ότι μιλούμε ρατσιστικά και εθνικιστικά. Αυτό κατανοούν. Όμως το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων είναι Ρωμέηκο, δηλαδή Ελληνορθόδοξο. Είναι, δηλαδή συνέχεια του Βυζαντίου. Αν μιλούμε με αυτή την γλώσσα τότε έχουμε δικαίωμα να το λέμε. Αν όμως μιλούμε με την γλώσσα του εθνικισμού που άρχισε από τον 19ο αιώνα να εντείνεται, τότε θα μας πετάξουν στην θάλασσα, θα μας διώξουν από τα Ιεροσόλυμα.

 

Άραγε, είναι ρατσισμός να μην επιτρέπουμε στους Αραβες Χριστιανούς να εκλέγουν ¶ραβες Επισκοπους του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων;

Η Ορθοδοξία έχει αυτό τον οικουμενικό, υπερεθνικό χαρακτήρα, άλλο αν το Ελληνικό στοιχείο είναι το κύριο στοιχείο αυτού του πολυλαοτικού αμαλγάματος. Λοιπόν, κάθε Λαός έχει θέση μέσα στην Ορθόδοξία. Όταν όμως η άλλη πλευρά ενεργεί εθνικιστικά και κατευθύνεται από διάφορες παγκόσμιες πολιτικές, τότε κι εμείς οφείλομε να μην πέσωμε θύματα αυτών των πολιτικών. Η στάση η δική μας είναι αντίδραση στις πολιτικές που θέλουν να εφαρμόσουν κάποιοι άλλοι. Διότι θέλουν να αραβοποιηθεί το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων για να ευνοηθούν άλλα Κέντρα.

 

Πατέρα Μεταλληνέ, σας ευχαριστούμε για όσα μας είπατε.

Κι εγώ σας ευχαριστώ.

20 - 05 - 2007